zaterdag, december 22, 2007

Baggertraag...

Gisteren voor het eerst weer met de fiets naar mijn werk. Afgelopen woensdag ben ik weer begonnen en toen met de auto vanwege de kids, maar gisteren had Wilfred de zorg over hen :)
Gaf mij dus de kans om lekker te fietsen... zou je denken... als je lekker conditie hebt, is het helemaal niet erg om in de vrieskou te fietsen. Daar komt mijn probleem dan dus om de hoek kijken, want ik heb natuurlijk nog steeds niet echt wat je noemt een goede conditie.
Maar ik liet me niet uit het veld slaan en dus heen en terug in de fiets!
Nou ging het op zich niet zo verkeerd. Ik had nette kleding aan en nette kleding is blijkbaar per definitie niet dik, dus ik kon het al niet te warm krijgen. Eerst dus warmgefietst en dan de brug hier over. Niet zo snel, maar dat ben ik wel van mezelf gewend.
Dan van diezelfde brug weer af en dat viel toch even vies tegen! Met (het was donker dus maar even met het lampje op de fietscomputer geprutst) 17 km/h de heuvel weer af was toch niet echt mijn normale gang! Ik was van mezelf gewend dat ik op dat lange stuk toch zeker een km of 28 per uur fiets. Nou ja, ik weet het aan de temperatuur die het op dat moment was (rond vriespunt).

Na een mooie dag op school, waarin we een lekker kerstmaaltijd als afsluiter van het jaar hadden gehad en waar ik toch wel een beetje alcohol tot me had genomen, ging ik in een zelfde soort vaartje weer naar huis. Ik hoorde op een gegeven moment (tja ik hoor niet alles met wind langs de oren) wat aanlopen. Is het dan toch niet alleen mijn conditie geweest die me afremde? :-)

To be continued...?