woensdag, januari 25, 2006

IJzel...

Vandaag begon de dag goed voor mij: ijzel op de weg (natte sneeuw die vastvroor aan het wegdek).
Ik bracht vanmorgen eerst Daniëlle naar de opvang en dacht: "Hè bah het regent!" Maar dat bleek dus nog een graadje erger te zijn. Tegenover ons huis zit een basisschool en ik vond al dat het er aardig druk was en dat er iets vreemds was met het gedrag van die mensen en kinderen. Bleek dus dat wat met hagel was begonnen vanmorgen rond een uur of acht was overgegaan in ijzelregen tegen een uur of half negen (de tijd dat ik Daniëlle weg ging brengen te voet).

Dus na een half uur heen en weer geglibberd te hebben (Daniëlle merkte er maar weinig van: die schuifelt altijd al als ze loopt ;-) ), ging ik naar mijn werk met de Versatile. Voor het eerst met echte gladheid en ik vond het dus wel heel spannend!

Nadat ik gechecked had hoe glad het was door een flinke remslip te maken op het achterpad, ging ik van start. Ik had mijn werk al gebeld om door te geven dat het niet zeker was of ik op tijd op school zou kunnen komen.

Min grootste zorg was hoe ik op de brug moest komen (steile helling), maar ook daar viel het mee: flink 'gas' geven en de helling op maar! Ik ging sneller dan de auto's op de weg naast het fietspad!
Van de helling af ook rustig aan gedaan, maar ik merkte ook hier dat ik harder ging dan ik wilde (25 km/h) en dus niet getrapt, zodat ik ruimte genoeg zou hebben om tot stilstand te komen.

Na een heerlijk tochtje geglibberd te hebben (ik voelde me vandaag weer een jaar of vier!), kwam ik op mijn werk aan en hoorde van iedereen dat ze gebracht waren met de auto, dan wel zelf hadden gereden, maar van één collega kreeg ik te horen: "ik ging van huis met de racefiets, want ik wil vanmiddag de Veluwe op, maar ik dacht al dat het vreemd was dat iedereen zo traag reed....." Dat had ik dus gelukkig niet, maar ik was dan ook erg blij om met racebandjes voor toch een derde wiel te hebben achter met extra profiel!

Al met al een leuk tochtje, achteraf gezien dan!