donderdag, januari 31, 2013

Versatile verkocht

Het is dan toch zover gekomen: ik heb de versatile verkocht en de knoop doorgehakt om een andere driewieler ervoor in de plaats te kopen.
De nieuwe is een ICE geworden. Ik zal, zodra ik hem heb, hier wel meer neerzetten.
Ik was het gewicht van de versatile een beetje zat. Ik liet hem nu de hele winter staan, omdat ik teveel kracht moest zetten om de fiets vooruit te krijgen en daardoor mijn knieën verkeerd belastte.
Aangezien ik nu elke dag naar mijn werk met de auto aan het gaan was, wilde ik nu eindelijk eens kijken naar een andere driewieler, omdat ik met de Hurricane niet met gladheid of vermeende gladheid durf te rijden. Ik ben een keer onderuit gegleden in het verleden doordat ik te optimistisch was over het wegdek, dus dat wil ik niet weer meemaken.
Ik heb dus nu de fiets verkocht.
Hij staat bij Gerrit Tempelman/Ligfietsshop Tempelman in Dronten. Mocht je geïnteresseerd zijn dan kun je hem dus daar vinden.
Wel moest ik afscheid nemen en dat vond ik toch aan één kant ook weer moeilijk.
Ik heb met veel plezier de afgelopen jaren in deze fiets gereden.
Maar toch, de combinatie met een zware schooltas in de fiets en mijn eigen (toch niet weinige) gewicht, maakt dat ik denk met een open driewieler in de winter blijer te worden.
Gisteren gingen we dus naar Dronten als volgt:
 

Ingepakt in huishoudfolie, zodat de kap niet open zou waaien onderweg, gingen we op weg!
 

Een paar jaar geleden heeft Wilfred deze aanhanger gekocht en op maat met Paulus samen een houder voor onze fietsen gemaakt. De Versatile blijkt met de spoorbreedte net iets breder uit te vallen dan de Quest. Maar het ging verder prima!

 
Onderweg hebben we deze mooie lucht gezien!

Nu gaat iemand anders hopelijk mooie tijden tegemoet met Versatile 006!
Mocht diegene nog vragen hebben over de fiets, dan mag dat natuurlijk altijd!

7 Comments:

Blogger Wijnandt said...

Hi Marianne,

'k heb je relaas met belangstelling gelezen, vlak nadat Wilfred daarvan melding maakte. Ooit heb ik ook 'n velomobiel gehad, maar 'k ben geen VM-mens, net als jij.
Nu ik lees dat je 't gewicht van je Versatile wat zat was, vroeg ik mij wel af of 'n e-Orca iets voor je geweest zou zijn...

Hoe het ook zij, 'k wens je heel veel plezier met je nieuwe aanwinst en veel plezierige en veilige fietskm's ermee!

Inmiddels heb ik 'n 'open' trike besteld, geen ICE, maar'n eenvoudige HP Scorpion, met e-ondersteuning.

vrijdag, 01 februari, 2013  
Blogger Marrianne said...

Hoi Wijnandt,

Ik ben (nog) niet zo geïnteresseerd in een fiets met trapondersteuning. Ik heb eerder de Rider van Optima gehad en die ervaring was heel positief, maar deze fiets is niet meer te krijgen.
Dus maar aan Gerrit gevraagd naar iets vergelijkbaars en toen rolde al snel deze eruit.
Ik hoop dat hij gaat bevallen, maar daar heb ik na de testrit wel vertrouwen in!

zondag, 03 februari, 2013  
Blogger Lodro Rigdzin said...

Hallo, Ik ga morgen je Versatile kopen, bij Tempelman. Zijn er nog dingen die aandacht nodig hebben? Ik heb al eerder een versatile bezeten, maar moest die verkopen vanwege vertrek naar het buitenland. Nu weer terug en toch weer een versatile. Omgeving Rotterdam wordt het.

vrijdag, 15 februari, 2013  
Blogger Marrianne said...

Wat fijn zeg! Ik ben erg blij dat er weer iemand plezier van gaat hebben!
En ook fijn voor Gerrit! ;)
Nou, eigenlijk verwacht ik dat Gerrit hem helemaal nakijkt voor je.
We hebben nog een sleuteltje voor je en een kabel voor het laden. Wij gaan denk ik morgen ook de kant van Gerrit op om mijn nieuwe trike te halen. Ik hoop dat Gerrit hem klaar heeft voor mij.
Ik hoop je daar even te zien!

vrijdag, 15 februari, 2013  
Blogger Lodro Rigdzin said...

Ik was al weg, dan, want ik moest naar Rotterdam fietsen. Jammer dat we elkaar niet troffen. Is het sleuteltje voor het electra contact? Daar heb ik er nu 1 van. Die moet ik dus niet kwijtraken, dus daar nog een exemplaar van geeft wel een veilig gevoel. Misschien ontmoeten we elkaar nog wel eens.

zondag, 17 februari, 2013  
Blogger Marrianne said...

Ja, dat is inderdaad jammer!
Maar we komen elkaar vast wel een keer tegen!
Het sleuteltje is inderdaad voor het contact (de reservesleutel inderdaad). Ik begreep van Gerrit dat hij de twee dingen naar je opstuurt.
Veel plezier met de fiets!

zondag, 17 februari, 2013  
Blogger Lodro Rigdzin said...

V006 2.0 is nu hier te lezen: http://versatile006redux.blogspot.nl

Het gaat lekker. Andere banden, dat wel, en gesleutel aan het stoeltje, allemaal gelukt.

zondag, 03 maart, 2013  

Een reactie posten

<< Home