dinsdag, april 29, 2008

Wat ze zeggen...

Vandaag lekker een stuk naar de stad gefietst en aangezien het niet zulk mooi weer leek vandaag maar de Versatile gepakt. Tja, ik ben niet zo van drijfnat worden en dan de stad in ;)

Daar heb ik de expositie in het Stedelijk Museum bekeken 'Hollandsche Kant, met passer en liniaal':








Hierboven een duidelijk voorbeeld van hoe er met cirkels (passer) en rechte lijnen gespeeld werd.


Kortom: prachtig waren de geëxposeerde items.

Ook de rest van het museum is een bezoek waard, maar zou mij niet zo getrokken hebben als ik er niet al was.

Sommige dingen trokken wel erg mijn aandacht, zoals de schilderijen van oud Zwolle en hoe het dus geweest is toen (1600 en zo).



Oude Melkmarkt.




Gesneuvelde toren van de Grote Kerk.


Overzicht Melkmarkt.

Helaas is er dus het één en ander verloren gegaan.

Vooral het gemeentehuis is echt mooi geweest, in tegenstelling tot wat het nu is:

Teruggaande waren er een paar jongens aan het kijken bij de kinderboerderij in Holtenbroek. Terwijl ik aan kwam rijden werden er al wat gebaren gemaakt naar me en toen ik dichterbij kwam, riep één van de jongens: "Meneer...!" En toen duidelijk werd dat ik geen meneer ben: "Mevrouw....!" Gevolgd door een stilte en daarna: "Hoe hard rijdt dat ding?" Dus ik heb maar wat geroepen als: "Zo hard als ik trap hè!" En ben toen doorgereden.

Verderop kwam ik langs een moeder met kindje van een jaar of anderhalf en die keek me gapend aan en moest toen heel hard lachen!

Achteraf had ik ook met de Hurricane kunnen gaan en misschien was dat wel fijner geweest vandaag, want het regende niet en ik ben toch meer een open fiets liefhebber, denk ik. Maar de opmerkingen blijven toch ook erg leuk!

Eerder deze maand trouwens nog een leuke opmerking gehoord over mijn fiets:

"Hey een fietsmobiel!"

Een stel meiden die van school naar huis fietste en ik ook vanaf de Aalanden naar huis.