dinsdag, januari 31, 2006

Electromotor

Een aantal mensen ontmoet gisteren die me verrasten:

De eerste was een man die de boel aan het blokkeren was met zijn auto (uit- of inladen wasmachine) bij de kinderopvang op de stoep. Dus ik denk: wat hij kan, kan ik beter en ik blokkeer de uitrit waar hij misschien wel weg zal willen rijden en ik loop naar de opvang en naar binnen. Ik kom buiten en wat schetst mijn verbazing: de bewuste man komt bij mijn fiets staan en vraagt (ik denk nu komt 'ie dus even schrap zetten voor de verdedigingsactie): "Mag ik even naar binnen kijken?" ..... Even van mijn stuk gebracht (en terecht natuurlijk: moet ik die man maar niet pesten), geef ik antwoord: "Natuurlijk mag dat!" En de man kijkt in mijn fiets en vraagt: "Ow alleen trappen?" Dus ik glimlach naar hem en zeg: "Jawel!"

Enige tijd later ging ik voor de tweede keer naar de opvang om Daniëlle op te halen en toen we in wilden stappen, kwam er een oudere man langs de fiets en die vroeg ook of hij even naar binnen mocht kijken en natuurlijk mocht dat. Hij kijkt naar alle snufjes die erin zitten en vraagt: "En waar zit de electromotor?" Hihi, ik heb hem dus duidelijk gemaakt dat ik dat ben en de man vond dat bewonderenswaardig. Grijns!

Kortom: als ik in mijn fiets rijdt dan denkt de meerderheid dus dat ik niet zelf fiets... tsss... Leerlingen vragen het ook vaak of ik niet een motortje erin heb. Wat is dat toch dat een dichte ligfiets (of gewoon fiets) de illusie wekt dat er een motortje bij nodig zou zijn?

Eerder op de dag zei een leerling zelfs: "Motor af hè mevrouw!" toen ik wilde wegfietsen van het schoolplein...

(Bij ons moeten de brommers op het plein tijdens de lestijden de motor af zetten i.v.m. geluidsoverlast in de lokalen die aan het plein grenzen)

2 Comments:

Blogger Wijnandt said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

woensdag, 01 februari, 2006  
Blogger Hans said...

De vraag naar het motortje krijg ik ook vaak te horen. "Daar praat u mee" zeg ik dan meestal. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen heel positieve reacties gekregen op de Versatile.
Hans

zaterdag, 11 februari, 2006  

Een reactie posten

<< Home