maandag, februari 13, 2006

(Rug-)zitting Versatile

Al een tijdje loop / fiets ik te denken aan hoe ik rechterop in de fiets pas. Ik zit best laag vind ik en ik wil wel wat hoger, maar de zitting komt als ik hem rechterop zet tegen de binnenkant van de kap aan en dan zou de kap op den duur beschadigen. Plus ik zit dan nog niet zo rechtop als ik zou willen.

Vandaag eens goed gekeken naar hoeveel er eventueel van de bovenkant van de zitting af zou kunnen (in mijn nek dus) en ik denk dat er een stuk van in elk geval 5 cm wel af kan. Dat is natuurlijk al heel wat. Maar ik vraag me wel af of dat mogelijk is en hoe moeilijk dat te realiseren is. Komende dinsdag moeten we toch naar Dronten, voor Wilfreds onderhoudbeurt voor de Versatile, dus dan maar eens vragen of dat kan en eventueel op welke termijn dat zou kunnen... Ben benieuwd!

3 Comments:

Blogger Wijnandt said...

Dag Marianne,

als je dit leest ben je waarschijnlijk weer terug uit Dronten en weet je of je stoeltje kan worden aangepast. Het blijkt maar weer hoe hoogstpersoonlijk dergelijke zaken zijn, zoals de hellinghoek van het zitje. Voor mij zijn de Ned. velomobielen te veel rechopzitters, en is de lage hellinghoek van m'n WAW een must voor mij!

Veel plezier met Versatile 006!

Wijnandt
http://waw015.blogspot.com/

dinsdag, 14 februari, 2006  
Blogger Hans said...

Marrianne,
Ik weer dat de zitting van het stoeltje hoger kan worden gezet zonder de hoek te veranderen. Het zou me niet verbazen als ze daarvoor bij Tempelman langere tussenstukjes hebben. Je kan dan de rugleuning lager instellen en toch hoger zitten.

dinsdag, 21 februari, 2006  
Blogger Marrianne said...

Inmiddels is de stoel van mij met die van Wilfred omgewisseld (mijn stoel is de oude brede versie en die van hem de smallere) en dit scheelt al een hele hoop! Bedankt voor de tips heren, maar een verhoging is geen oplossing voor me, aangezien dan hetzelfde als bij Wilfred gebeurt (hij heeft een verhonging onder de stoel) en dat is dat hij dan platter gaat aan de achterkant en ik dus minder rechtop kom te zitten en ik wil het liefst zo rechtop mogelijk in deze fiets zitten. Op dit moment ben ik tevreden met de zitting zoals hij er nu in zit.

zaterdag, 27 mei, 2006  

Een reactie posten

<< Home